Nauka i religija
Blagodarje:Nije znanje svetlost nego je svetlost znanje
Nauka i religija
Objavljeno: 12. Novembar 2020.Koga vodi samo svetlosti spoljašnjeg znanja, taj vrlo često ne zna ni šta da radi, ni kako to da radi, ni kada to da radi...
A koga vodi unutrašnja svetlost najvišeg dobra iznad svakog znanja, taj zna i šta da radi i kako to da radi i kada to da radi..
detaljnijePrirodna i društvena nauka
Nauka i religija
Objavljeno: 16. Mart 2017.Iako na prvi pogled izgleda da se samo iz jednostavnih razlika neživog može objasniti složeno živo, a tačno je sasvim suprotno: bez bez složenih (čulnih, razumskih, umskih, voljnih) supstancijalnih razlika živog ne samo da nije moguće razlikovanje jednostavnog, neživog, nego bez čoveka (živog sveta) nema smisla razlika milionske temperature unutar zvezde od apsolutne nule praznog prostora, ili bilo koje jedne od druge stvari, nego i bilo čega od ničeg!
detaljnijeZašto je nešto a ne ništa?
Nauka i religija
Objavljeno: 17. Novembar 2014.Kada ne bi imalo čoveka (svesnog života), kakvog bi imalo smisla da li je nešto milionska temperatura zvezde, hladna planeta, ili skoro apsolutna nula praznog prostora, da jeste a ne nije, da se bilo koje nešto razlikuje od drugog nečeg ili sve od ničeg
detaljnijeKvadratura kruga u čistoj volji i jednoj slobodnoj vlastitosti
Nauka i religija
Objavljeno: 09. Novembar 2014.Ko što okret prave duži ispravlja krivo u pravilno krivo, tako čista volja sve krive misli, reči, odluke, dela u ispravno, pravo...
detaljnije
O Novaković Tomislavu
Tomislav Novaković je diplomirao filozofiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Živi i stvara u Čačku kao samostalni filozof.
Filozofija dana
Prirodna nauka koristi logiku kada opštim i nužnim zakonima objašnjava red, poredak sveta, a bilo kakav kosmički um, logos, za celovito jedinstvo materije–energije, po definiciji „objektivne“ nauke, isključuje već na početku!
Bez obzira što ne prihvata nikakav prauzrok izvan same prirode, da bi nauka uopšte bila nauka, ona neki neki jedinstveni logos mikro-makro sveta mora predočiti.
Ne radi se samo o tome da se našem objašnjavanju sveta ima pravo prigovoriti da je "antropocentrično", nego da li se bez neke (bilo kakve) jedinstvene logike za svu materiju–energiju–prostor–vreme–brzinu, sve oblike makro, mikro sveta, uopšte nešto suštinski objašnjava!
Ako čovek (bilo koji živi stvor) ima (neku) „glavu“, zašto je ne bi imala i sva mikro-makrokosmička priroda u svakom svom delu, kao stvarajuće znanje po kome svaka stvar ili biće jeste to što jeste.
Tomislav Novaković