Хјум
Хјумов скептицизам и будизам
Хјум
Објављено: 04. Новембар 2014.Ако је сав унутрашњи и спољашњи свет заснован само на нашем веровању, машти, зашто онда Хјум узима за битну ту творевину маште?...Када Буда закључи да свет није ништа по себи ни за себе он у потпуности одбацује ту унутрашњу–спољашњу илузију воље–свести, мишљења или бића
детаљније
Машта код Хјума
Хјум
Објављено: 04. Новембар 2014.Хјум тврди да ми на какав начин не можемо опазити наше Ја; да замишљено јединство свести не припада реалним перцепцијама, већ да инстинктивно-емотивна машта конструише и фиктивно јединство личности и фиктивно јединство света...То је исто као када бисмо рекли да су око, ухо... имагинарни јер се не могу свести на неку реалну слику, или звук, или једнозначни скуп слика или звукова!
детаљније
О Новаковић Томиславу
Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара у Чачку као самостални филозоф.
Филозофија дана
Природна наука користи логику када општим и нужним законима објашњава ред, поредак света, а било какав космички ум, логос, за целовито јединство материје–енергије, по дефиницији „објективне“ науке, искључује већ на почетку!
Без обзира што не прихвата никакав праузрок изван саме природе, да би наука уопште била наука, она неки неки јединствени логос микро-макро света мора предочити.
Не ради се само о томе да се нашем објашњавању света има право приговорити да је "антропоцентрично", него да ли се без неке (било какве) јединствене логике за сву материју–енергију–простор–време–брзину, све облике макро, микро света, уопште нешто суштински објашњава!
Ако човек (било који живи створ) има (неку) „главу“, зашто је не би имала и сва микро-макрокосмичка природа у сваком свом делу, као стварајуће знање по коме свака ствар или биће јесте то што јесте.
Томислав Новаковић