Реални мистицизам
Трибине жива реч
Реални мистицизам
Објављено: 16. Децембар 2023.Данас се јавне расправе већином воде преко друштвених мреже и електронских порука. Живи разговор скоро да постаје другостепена ствар. Ово је предлог тема из: филозофије, теологије, психологије, науке, уметности, политике... за организацију јавних трибина с којима би се, у након краћег уводног предавања, у слободном разговору са присутнима и гостима, вратила снага живе речи. Све би трибине биле снимане и најзанимљивији делови постављани на You tube.
детаљније
Боже мој, Боже мој, зашто си ме оставио?
Реални мистицизам
Објављено: 03. Фебруар 2022.Та богоостављеност Сина и смртног света је за наследство вечног живота и оставштину вечног света.. Отац оставља Сина, али Син не оставља Оца, већ у безгрешном телу и крви у крсту остаје потпуно веран Оцу, да престолом љубави и круном истине откупи смртног човека и освоји безгрешни, бесмртни свет.
детаљнијеБлагодарје: Квадратура круга у крсту
Реални мистицизам
Објављено: 14. Јануар 2022.Окрет дужи даје кружницу са свим тачкама подједнако удаљеним од центра, а љубав ка Богу и ближњем, царство Божије унутра у нама, подједнако удаљено од сваког срца људског. И као што су у кружници све тачке подједнако удаљене од центра, тако су од средишта Божије љубави, истине у крсту подједнако удаљени сви људи.
детаљнијеБлагодарје:Није знање светлост него је светлост знање
Реални мистицизам
Објављено: 12. Новембар 2020.Kога води само светлости спољашњег знања, тај врло често не зна ни шта да ради, ни како то да ради, ни када то да ради...
A кога води унутрашња светлост највишег добра изнад сваког знања, тај зна и шта да ради и како то да ради и када то да ради..
детаљнијеО Новаковић Томиславу
Томислав Новаковић јe дипломирао филозофију на Филозофском факултету у Београду. Живи и ствара у Чачку као самостални филозоф.
Филозофија дана
Природна наука користи логику када општим и нужним законима објашњава ред, поредак света, а било какав космички ум, логос, за целовито јединство материје–енергије, по дефиницији „објективне“ науке, искључује већ на почетку!
Без обзира што не прихвата никакав праузрок изван саме природе, да би наука уопште била наука, она неки неки јединствени логос микро-макро света мора предочити.
Не ради се само о томе да се нашем објашњавању света има право приговорити да је "антропоцентрично", него да ли се без неке (било какве) јединствене логике за сву материју–енергију–простор–време–брзину, све облике макро, микро света, уопште нешто суштински објашњава!
Ако човек (било који живи створ) има (неку) „главу“, зашто је не би имала и сва микро-макрокосмичка природа у сваком свом делу, као стварајуће знање по коме свака ствар или биће јесте то што јесте.
Томислав Новаковић