Kant
Subjektivno i objektivno vreme u Kantovoj Kritici čistog uma
Kant
Objavljeno: 04. Novembar 2014.Kada neko misli da Kantov okvir mogućeg iskustva obuhvata bilo koje, kakvo moguće, prošlo buduće mesto, vreme, zaboravlja se da taj kriterijum iskustva sa čovekom u spoljašnjem, objektivnom prostoru i vremenu, nema nikakve veze sa (njegovim) unutrašnjim, subjektivnim prostorom i vremenom, kao čulima–opažajima u čoveku!
detaljnije
O Novaković Tomislavu
Tomislav Novaković je diplomirao filozofiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Živi i stvara u Čačku kao samostalni filozof.
Filozofija dana
Prirodna nauka koristi logiku kada opštim i nužnim zakonima objašnjava red, poredak sveta, a bilo kakav kosmički um, logos, za celovito jedinstvo materije–energije, po definiciji „objektivne“ nauke, isključuje već na početku!
Bez obzira što ne prihvata nikakav prauzrok izvan same prirode, da bi nauka uopšte bila nauka, ona neki neki jedinstveni logos mikro-makro sveta mora predočiti.
Ne radi se samo o tome da se našem objašnjavanju sveta ima pravo prigovoriti da je "antropocentrično", nego da li se bez neke (bilo kakve) jedinstvene logike za svu materiju–energiju–prostor–vreme–brzinu, sve oblike makro, mikro sveta, uopšte nešto suštinski objašnjava!
Ako čovek (bilo koji živi stvor) ima (neku) „glavu“, zašto je ne bi imala i sva mikro-makrokosmička priroda u svakom svom delu, kao stvarajuće znanje po kome svaka stvar ili biće jeste to što jeste.
Tomislav Novaković